Süreç Yönetimi Nedir?

 

Süreç yönetimi, şirketin müşteri memnuniyetini sağlarken geçtiği tüm süreçlerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesini kapsayan bir proje bütünüdür. Süreç yönetimiyle verilen hizmetin veya sunulan ürünün sürekli olarak iyileştirilip geliştirilmesini hedef alan uygulamalar geliştirilir. Bunu basit bir mantıkla daha anlaşılır şekilde özetleyebiliriz…

Herhangi bir dijital ürün senaryosu düşünelim. Bugün satın alıp memnun kaldığınız herhangi bir ürünü yarının şartlarında da kullanabilmeniz ve aynı memnuniyeti yaşamanız ne kadar olasıdır? Sürekli olarak gelişen bir dünyada, teknolojide yaşarken satın aldığınız bir elektronik cihazın bu gelişmelere ayak uydurmasını beklersiniz. Süreç yönetimi de müşterinin ihtiyaçlarını gözeterek en iyi ürünü sunmayı, ürün kalitesi ve işlevini geliştirmeyi ve bu gelişmenin sürekli olmasını sağlar.

Diğer bir senaryo e-ticaret siteleri için düşünülebilir. E-ticaret vitrininde bir ürünü müşteriye sunarken müşterinin karşılaşacağı satın alma adımlarının planlanması, şirket içerisinde ürünün müşteriye ulaşması için gereken koordinenin ve iş bölümlerinin paylaştırılması, her bir adımın izlenip veri kaydının tutulması, istenildiğinde bu verilerin analiz edilip kontrolünün sağlanması başarılı bir süreç yönetimi yazılımıyla sağlanabilir.

Online hizmet, dijital ürün, kurumsal hizmetler, sosyal hizmetler ve daha birçok sektörde süreç yönetimi uygulanabilir. Tüm şirketlerin ulaştığı müşterileriyle olan ilişkisini geliştirmek ve maliyetleri düşürerek nasıl daha iyi hizmet verilebileceğini planlamak süreç yönetimiyle ortaya çıkacak projelerle mümkündür.

 

Süreç Yönetimi Neden Gereklidir?

 

Müşteri memnuniyetini hedef alan şirketlerin satış öncesi ve satış sonrası süreçleri en iyi şekilde yönetmeleri gerekir. Süreç yönetimi ile hedeflenen, müşterinin beklentilerinin karşılanması ve şirketin minimum maliyetle en iyi hizmetleri sunmasını sağlamaktır. Süreçler doğru yönetildiğinde her aşamada kontrollü adımlar atılabilir ve beklenmedik sorunlarla karşılaşılma olasılığı ortadan kalkar.

Şirket ile müşteri arasındaki ticari ilişkinin farklı süreçleri bulunmaktadır. Satış öncesi online ziyaretçiye (potansiyel müşteriye) ulaşma, ürünü sunma, potansiyel müşteriyi kazanma, satışı tamamlama ve ürün - hizmetleri müşteriye sağlıklı bir şekilde ulaştırma gibi sektörden sektöre değişkenlik gösterecek süreçler profesyonel yönetim istemektedir. Süreçlerin mevcut durumları, başarı oranları ve pazarlama politikasına olan desteği her an analiz edilebilir. Süreç yönetimi sayesinde etkili bir şekilde şirket satışları yapılabilirken aynı zamanda müşteri memnuniyeti de sağlanmış olur.   

0 Yorum

İlk yorumu sen ekle!