Kurumsal Kimlik

JBM Kurumsal Kimlik

Dünyada milyonlarca insan ve topluluklar vardır. Her bir topluluğun kendine özgü tarzı varken, bu topluluğun içindeki her bir bireyinde kendine özgü  konuşma şekli, el hareketleri, mimikleri, giyim tarzı, kullandığı parfüm, saç şekli, zevkleri vardır.

Herkes kendi tarzını yansıtır. Bireyin tarzı ne kadar farklı ve dikkat çekiciyse, o oranda karşısındakinin ilgisini çekmeyi başarır. Bunun sonucunda da çevresindekiler de o kişiyle iletişime geçme isteği uyanır. Sizce de öyle değil mi?

Kurumsal kimlik de bundan pek farklı değildir. Kurumsal kimlik; piyasada bir kurumun, davranışlarını ve konumunu temsil eden şekillerin tümüne verilen addır. Kurumun kendini anlatma tanıtma şeklidir. Tıpkı bireylerde olduğu gibi, kurumların hitap ettiği kitle ile iletişime geçmesi ve onları etkilemesi son derece önemlidir.

Kurumsal kimliği oluşturan temel ana maddeler neler?


1- Logo & Slogan


Logo ve slogan bir kurumun kimliğini oluşturan en önemli maddelerden biridir. Hatta en önemlisidir. Hedef kitlenin ürün ya da marka ile ilgili dikkat çeken ögesi logosudur. Ardından söylenen söz ise slogandır. Slogan az ama öz olmalıdır. Yani az kelimeden oluşan ama hedef kitlenin aklında kalıcı olmalıdır hem de ürün ya da markanın insanlara sundukları hakkında bilgi verir. Bu sebeple önem sırasında başta yer alır.


2- Kurumsal Renk ve Font


Kurumsal renkler ve fontlar bir markanın aynadaki yansımasıdır, markayı her ortamda temsil eder. Kurumsal web-siteleri, tabelalar, araç giydirmeleri, resmi evraklar, zarflar, kartvizitler, dosyalar vb. her yerde onların izi ve yansımaları mutlaka vardır, bu nedenle seçerken çok dikkat edilmesi gerekir. Her kurumsal renk mutlaka belli bir fikri ve sektörünüzü temsil ediyor olmalıdır. Kurumsal renkler müşterilerinize vermek istediğiniz mesajların ve duyguların bir sembolü olmalıdır. Pozitif duygular uyandırmalı ve tabi ilgi çekici olmalı ki, ürünlerinizi satın almaya yönlendirmelidir.

Kendilerini eşsiz logolarıyla günde birkaç kez tüketicilere pazarlayan binlerce şirket vardır. En basit şirket logolarının bile, küçük işletmeleri temsil eden logolardan muazzam şirketlerin logolarına kadar çok sayıda düşünce tarzı vardır. Şirketinizi tanımlayan sembolü seçmenizdeki en önemli hususlardan biri ve dolayısıyla muhtemel tüketiciniz için sunduğu kendi imajıdır.

Bugünün bilgi grafiği JBM INTERACTIVE 'den geliyor ve bize her gün gördüğümüz logoların farklı ve muazzam renk seçimlerini sunuyor. Şirketinizin heyecan ve cesaret duygusu vermesini ister misiniz? O zaman kırmızı renk sizin için olabilir. Müşterilerinizin şirketinizin güvenilir olduğunu hissetmesini ister misiniz? Bu durumda güzel, hafif bir gölge mavisi isteyebilirsiniz.

Şirketlerin kendilerini ve imajlarını müşterilere sundukları çeşitli yollar vardır ve logolar (ve renkleri) bunlardan sadece bir tanesidir. Logolar ve renklerinin anlamları hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki bilgilere bakabilirsiniz.

Bir logo tasarım firması olan JBM INTERACTIVE'in bu bilgi sayfası, örnek olarak üst markaların logolarını kullanarak belli renklerle ifade edilen duyguların ne olduğunu açıkça ortaya koymaya yardımcı oluyor. Psikologlar, insanların renklerden yıllarca nasıl etkilendiklerini incelemiş ve renkler ile duygusal tepkiler arasında güçlü bir ilişki bulmuştur. Doğru renk seçmenin markanızın nasıl göründüğünün belirlenmesinde önemli olduğu bilinmelidir.

Örneğin, McDonald's, Pizza Hut, KFC, Wendy's ve Popeyes gibi restoranlar, açlıklarını canlandırmak için logolarında kırmızı renk kullanıyor. Siyah, beyaz, gümüş ve altın, sofistike hissi arttırmak için Chanel, Prada, Michael Kors ve diğerleri gibi lüks markaların logolarında sıklıkla kullanılır.

İşiniz için bir logo tasarımı söz konusuysa, bunun renk paletinin yönü için bir rehber olmasına izin vermelisiniz. Birisi markanızı düşünürken veya logonuzu gördüğünde hangi dört duyguyu iletmek istersiniz? Bunları yazın ve duyguların bu renk tekerleğine nerede düştüğünü görün. Unutmayın, bu logo tasarım sürecinin birçok yönünden yalnızca bir tanesidir.


3- Kurumsal Kimlik Kitabı


Bir kurumsal kimlik kitabı, markanın kurumsal kimliğinin kılavuzu olduğundan son derece önemlidir. Kitaba bakan yabancı biri, markanızın kurumsal kimliğinin nasıl kullanılması gerektiğini kolayca anlamalıdır. Kurumsal kimliğin net olması kadar, korunması da önemlidir. Sürekliliğin sağlanması için de tüm altın kurallar bu kitabın içinde yer alır. Kullanılması gereken renkler, asla kullanılmaması gereken renkler fontlar vb.


4- Kartvizit


Bir kartvizit, kurumsal bir mini sunum özelliği taşır. Kartvizit bir kişi veya firmayla ilgili karşı tarafın ihtiyaç duyabileceği tüm bilgileri taşımaktadır. Geçmiş yıllarda bakılırsa, kartvizitler sadece dikdörtgen ve belli standartlarda üretilirken, günümüzde önemli bir reklam aracı olmuştur. Şekli, rengi, kâğıdın kalınlığı, tasarımın orjinalliği henüz markanızla yeni tanışmış birine pek çok fikir verip, pek çok mesaj iletilebilir.


5- Antetli Kâğıt, Zarf, Dosya, CD'ler...


Antetli kâğıt, kurumsal kimliğinizi destekleyen belgelerden biridir. Firmanızın tüm kurumsal bilgilerinin de üzerinde basılı olarak yer aldığı kâğıtlardır. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle paylaştığınız her türlü yazılı belgede kurumsal antetli kâğıt, zarf, dosya kullanılması; kurumsal kimliğinizin, tarzınızın karşı tarafa yansımasında önemli rol oynamaktadır.


6- Diğer


  1. Resmi Evraklar ve muhasebe evrakları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz)
  2. Şirket giyim kuralları
  3. E-mail imza tasarımı
  4. Araç giydirme
  5. Bina cephesi giydirme
  6. Gazete, dergi, broşür gibi tanıtım materyalleri tasarım kuralları
  7. Ambalaj kâğıdı, çanta
  8. Promosyon malzemeleri
  9. Takvim


Kurumsal kimlik öğeleri sadece bunlarla sınırlı değildir. Her markanın kendi ihtiyacına göre çoğaltılabilir. Önemli olan markaların, ihtiyaçlarının doğru belirlemesi ve marka her ticari faaliyette kurumsal kimlik kitabının kılavuzluğunda ilerlemelidir. Aksi halde tüketicinin zihninde markanızla ilgili net bir fikir değil, kafası karışıklığı yaratacak bir kimlik yer alır.

Diğerleriyle aranızdaki farkı ortaya çıkarın!İletişime Geç